تفلیس یا ایروان؟ به کدامیک سفر کنیم؟

تفلیس و ایروان هر دو مقصد گردشگری محبوبی برای ایرانیان محسوب می‌شوند. این دو شهر، جاذبه‌های گردشگری زیادی دارند…

تفلیس و ایروان هر دو مقصد گردشگری محبوبی برای ایرانیان محسوب می‌شوند. این دو  شهر، جاذبه‌های گردشگری زیادی دارند؛ از این رو، برای خرید، تفریح و گشت و گذار گزینه‌های مناسبی هستند. در ادامه، به معرفی مختصری از این دو شهر خواهیم پرداخت و برای خرید بلیط تفلیس به تهران شما را راهنمایی خواهیم کرد.

ایروان، پایتخت تاریخی ارمنستان

ارمنستان، کشوری کوچک اما زیبا در همسایگی شمال غرب کشورمان است. تاریخی بودن ایروان، پایتخت این کشور باعث شده که پذیرای گردشگران زیادی باشد. قدمت ایروان به قرن هشتم میلادی می‌رسد؛ از این رو جاهای دیدنی بسیاری دارد. به علاوه، سفر به این کشور، به دلیل داشتن مرز زمینی با ایران می‌تواند سفری ارزان قیمت باشد. از این رو، سالانه گردشگران بسیاری از ایران، راهی ارمنستان و پایتخت آن، ایروان، می‌شوند.

cc44c3b7-1eb1-4706-98c1-cfaf25fe93a0

بهترین زمان سفر به ایروان

در فصل بهار، آب و هوای مطبوع ایروان این فرصت را فراهم می‌آورد که مسافران با پای پیاده به گردش در شهر بپردازند و به جاهای دیدنی ایروان مانند میدان جمهوری، موزه ماتندران، موزه تاریخ، پارک عاشقان و ویکتوری پارک سر بزنند. در تابستان، گردشگران می‌توانند در جشنواره‌های محلی ایروان شرکت کنند. از آنجا که کشاورزی در این کشور اهمیت زیادی دارد، در تابستان و با رسیدن میوه‌ها می‌توانید در جشنواره‌های محلی شرکت کنید و از طعم غذاهای ارمنی لذت ببرید.

فصل پاییز در ایروان، شهر چهره‌ای رنگارنگ به خود می‌گیرد و برای عکاسی، سوژه‌های طبیعی بسیار است. علاوه بر این، جشن ملی، جشن گاتا و فستیوال بین المللی ایروان در پاییز برگزار می‌شود و شرکت در آنها خالی از لطف نیست. اگرچه زمستان ایروان سرد و برفی است، سفر به ایروان در زمستان و کریسمس، حال و هوای خاص خودش را دارد؛ شهر در جشن و شادی است و فستیوال‌های زمستانی مانند جشن آتش افروزی و مراسم برکت انار در این موقع از سال برگزار می‌شوند.

تفلیس، عروس آسیای میانه

تفلیس، بزرگترین شهر گرجستان و پایتخت این کشور است. این شهر، در شمال ارمنستان و جنوب شرق اروپا قرار گرفته است. قدمت این شهر به قرن پنجم میلادی باز می‌گردد. موقعیت جغرافیایی این شهر باعث شده که در طول تاریخ، محل سکونت مردمی از نژادهای مختلف باشد. این مسئله را در معماری شهر که ترکیبی از معماری قرون وسطی و معماری نئوکلاسیک است، می‌توان مشاهده کرد.

بهترین زمان سفر به تفلیس

این روزها که بلیط تفلیس به تهران و برعکس را به راحتی از سایت مرجعی مانند فلای تودی می‌توان تهیه کرد، فرصت مناسبی است تا از این شهر تماشایی دیدن کنید. در هر فصلی، بدون در نظر گرفتن آب و هوا و شرایط جوی می‌توانید به تفلیس سفر کنید و از مناظر دیدنی، اماکن تاریخی و همچنین فستیوال‌های جذاب آن لذت ببرید.

d7de7434-9311-480b-a394-fa8b7012954c

جشنواره گل و روز استقلال گرجستان، در اواخر بهار جشن گرفته می‌شوند. علاوه بر این، برای چشیدن طعم بی‌نظیر انواع بستنی در اوج گرمای تابستان می‌توانید به تفلیس سفر کنید. در تیرماه هر سال، جشنواره بستنی در این شهر برگزار می‌شود. در اوایل مرداد نیز، یک جشنواره موسیقی در این شهر به جریان می‌افتد که شرکت در آن خالی از لطف نیست. در فصل پاییز، فستیوال تئاتر و فستیوال پنیر در تفلیس برگزار می‌شود. علاوه بر این، جشن بزرگداشت تفلیس یا همان تبلیسوبا، از سنت‌های بزرگ این شهر است و هرسال در پاییز برگزار می‌شود. برای برگشت نیز می‌توانید بلیط تفلیس به تهران را از فلای تودی رزرو کنید.

راهنمای خرید بلیط تفلیس به تهران در فلای تودی

برای رزرو بلیط تفلیس به تهران ابتدا وارد سایت فلای تودی شوید. در قسمت پرواز خارجی، مبدا، مقصد، تاریخ و همچنین تعداد مسافران را مشخص کنید. سپس، گزینه جستجو را بزنید و چند ثانیه منتظر بمانید تا فهرست ایرلاین هایی که بلیط تفلیس به تهران در تاریخ موردنظر شما ارائه می‌دهند، نمایش داده شود. لیست بلیط‌ها به صورت صعودی از ارزانترین پرواز نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید اطلاعات دقیق هر پرواز شامل ایرلاین، تاریخ و شماره پرواز، ساعت حرکت، مدت زمان پرواز، تعداد توقف (ها)، مدت زمان توقف (ها)، کلاس پروازی و قیمت بلیط را مشاهده نمایید؛ همچنین در قسمت «جزئیات بیشتر این پرواز » اطلاعات تکمیلی مانند قوانین بلیط و حمل بار، فرودگاه‌ها و نوع ایرلاین ارائه شده است. در نهایت با انتخاب گزینه رزرو و تایید پرواز ، به گام بعدی یعنی ثبت اطلاعات مسافران منتقل می‌شوید. پس از ورود اطلاعات و پرداخت، بلیط برای شما ارسال می‌شود.

8e452f98-52f0-4650-813c-ac7dc3858936

خرید ارزانترین بلیط هواپیما در فلای تودی

علاوه بر بلیط تفلیس به تهران، دیگر مسیرهای پرواز خارجی و داخلی را می‌توانید در سایت فلای تودی رزرو کنید. در فلای تودی، به بیش از ۹۰۰ خط هوایی و همچنین بیش از یک و نیم نقطه محل اقامت در سراسر دنیا دسترسی خواهید داشت. کافیست تا مقصد سفر خود را انتخاب کنید و از میان گزینه‌های موجود، از هاستل و اقامتگاه تا لوکس‌ترین هتل‌های دنیا را یکجا ببینید و بنا به بودجه و سلیقه خود از میان آنها انتخاب کنید. علاوه بر این، پشتیبانی ۲۴ ساعته فلای تودی، در تمام روزهای هفته پاسخگوی سوالات شما خواهد بود. پس همین حالا برای رزرو هتل تفلیس و بلیط داخلی یا خارجی خود به فلای تودی مراجعه کنید.

 

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *