تیتر خبرها

تنها هدف پرسپولیس در بازی با ملوان!

پرسپولیس می تواند با برد ملوان به رده دوم جدول صعود کند.

پرسپولیس به برگزاری بیشتر بازی‌های باقی مانده قبل از دو مدعی دیگر معترض بود اما هفته قبل بعد از اطلاع از پیروزی سپاهان و استقلال در دیدارهایشان با فشار روانی زیادی مقابل مس رفسنجان قرار گرفت و تیمی که یک ساعت ده نفره بود را به سختی شکست داد. حالا شاید برگزاری بازی سرخ‌ها قبل از انجام دیدارهای دشوار سپاهان و استقلال مقابل حریفانشان برای تیم یحیی حسن داشته باشد و در صورت برد احتمالی فشار روی دو تیم دیگر قرار بگیرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ این بازی روی کاغذ یکی از دیدارهای باقی مانده راحت پرسپولیس به حساب می‌آید و همه منتظرند تا یک برد بدون دردسر و بی‌زحمت را در دیداری خانگی و پیش چشم تماشاگران خودی شاهد باشند اما تجربه نشان داده فاصله تیم‌های لیگ برتر حتی تیم صدرنشین و ته جدول زیاد نیست و غالب بازی‌ها نهایتاً با اختلاف یک یا دو گل به پایان می‌رسد و بازی‌های کم گل و تساوی‌های پرتعداد در لیگ برتر اصلاً عجیب نیست.

پرسپولیس تیم سوم جدول است و ملوان دوازدهم. انزلی‌چی‌ها دقیقاً نصف پرسپولیس امتیاز دارند (۲۴ به ۴۸) و تیم ته جدولی به حساب می‌آیند اما با توجه به اینکه دو تیم خوزستانی و نفتی در ته جدول جا خوش کرده‌اند و امتیاز پایینی دارند ملوان مثل نساجی و پیکان زیاد از سقوط نمی‌ترسد. با این حال تیم مازیار زارع که در هفت مسابقه اخیرش برنده نبوده حتماً در این بازی دنبال حداقل امتیاز می‌گردد تا شرایط بقای خود را تسهیل کند.

آخرین برد ملوان به حدود دو ماه قبل و به دیدار با نساجی برمی‎گردد. آن‌ها در ۷ هفته اخیر، ۴ باخت و سه مساوی داشته‌اند و شرایط خوبی ندارند که البته با توجه به تیم جوان و کم هزینه زارع عجیب هم نیست. از قضا صادق بارانی تنها بازیکن باتجربه ملوان هم مصدوم شده و مقابل پرسپولیس غایب خواهد بود تا ملوان امروز جوان‌تر شود.

پرسپولیس که در ۵ مسابقه اخیر خود دو باخت و سه برد داشته در بازی رفت و در شرایطی که روی دور برد بود با نبوغ لوکادیا برنده شد و هیچ بعید نیست با توجه به مشکلاتش در فاز حمله به مشکل بخورد.

پیش‌بینی می‌شود یحیی دوباره با همان سیستم هفته قبل (۲-۴-۴) که ظاهراً تهاجمی‌تر هم هست و با یک هافبک دفاعی در مرکز میدان به مصاف ملوان برود اما احتمال تغییرات در لیست بازی و ارنج اصلی وجود دارد. پرسپولیس فقط کمال کامیابی نیا را به خاطر مصدومیت در اختیار ندارد اما بعید نیست یحیی در هر سه خط تغییراتی داشته باشد. در خط دفاع احتمالاً مرتضی پورعلی گنجی به ارنج یازده نفره برمی‌گردد و هیچ بعید نیست هنانوف دوباره در دفاع راست جای دانیال به کار گرفته شود. در خط میانی احتمال استفاده از امید عالیشاه به جای سعید صادقی وجود دارد و برای خط حمله هر چند عبدی در بازی قبلی مؤثر بود اما یحیی سه گزینه جذاب دیگر هم دارد که می‌تواند روی آن‌ها فکر کند با این تفاوت که ظاهراً این بار دو مهاجم داخلی نسبت به دو خارجی خط حمله در اولویتند و البته پریرا نفر آخر این لیست خواهد بود.

پرسپولیس با برد ملوان می‌تواند فشار مضاعفی روی سپاهان و استقلال بگذارد و منتظر از دست دادن امتیاز دو حریفش در اراک و تبریز باشد که در این صورت شاید حداقل در این هفته از رقیب سنتی پیش بیفتد و به رتبه دوم برسد تا تعقیب سپاهان را در ۵ بازی باقی مانده ادامه دهد.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *