توضیحات عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: رتبه بندی معلمان اشکالاتی دارد که رفع خواهد شد.

مهدی روشنفکرروز شنبه در آئین بزرگداشت ولادت حضرت زهرا (س)، روز زن و سالروز تاسیس شوراها در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: گرچه نظام رتبه بندی به آن معنایی که دنبال می شد اجرایی نشده و خروجی بر اساس آن چیزی هم که مصوب شد بیرون نیامد و دستورالعمل بر آن اساس تنظیم نشد اما بر اساس صحبت های مقام عالی وزارت آموزش و پرورش اشکالات رفع خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اندیشه معاصر؛ وی افزود: قریب سه سال پیش بود که اولین بار در کمیسیون تلفیق در این خصوص پیشنهاد دادم و سه بار مطرح شد تا اینکه در نهایت توانستیم و به همت دست اندرکاران اعضای تلفیق تسریع کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح تصویب شد و کفی برای آن قرار داده شد و برای مثال کف افزایش حقوق هشت میلیون تومان و برای سقف آن هم شاخص هایی طراحی کردند.

روشنفکر ادامه داد: مابقی در حیطه اختیارات قوه مقننه نبود بنابراین ما تصویب کردیم و کلیات در اختیار حوزه اجرا قرار داده شد که طبق آخرین اطلاعات بیش از ۲۹ بار چکش کاری شده است.

وی ابراز کرد: اجرای نظام رتبه بندی در یک کلام سودمند است و هر چه جلوتر برویم مشکلات مرتفع خواهند شد و آن چه منویات کمیسیون و خواسته فرهنگیان بود قطعا آموزش و پرورش پاسخ خواهند داد.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد ، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با تبریک میلاد با برکت حضرت فاطمه زهرا و میلاد حضرت امام و روز زن و هفته شوراهای آموزش و پرورش، اظهار کرد: در اذهان و افکار این سوال وجود دارد که حضرت زهرا (س )چه ویژگی هایی داشت که در دنیای اسلام و مذهب شیعه از منزلت و عظمت خاصی برخوردار بودند که در این رابطه احادیث و روایات زیادی وجود دارد.

روشنفکر گفت: سوره کوثر در شان حضرت زهرا (س)، آیه مباهله را در شأن حضرت فاطمه(س) و تاکیدات پیامبر نسبت به مقام حضرت زهرا که به عنوان نور چشم از وی یاد کرد همه منزلت حضرت فاطمه زهرا س را نشان می دهد.

وی ادامه داد: چند روز پیش هم مقام معظم رهبری فرمودند وقتی ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) را با استناد به حدیث بررسی کردند زندگی ایشان در سه باب بعد معنوی و دینی، ارزش و اهمیت زندگی خانوادگی و در بعد سیاسی، اجتماعی و مدیریتی ترسیم شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین امام حسن عسکری (ع)می فرماید که ما امامان حجتی برای مردم هستیم اما حضرت زهرا (س) برای ما امامان حجت است.

روشنفکر تصریح کرد: شهید مطهری جملات زیبایی در مورد حضرت زهرا (س) دارد، در این خصوص از نقش وی پس از فوت پدر و هم نقشی که در کنار امام علی (ع) زندگی می کرد سخن به میان آورده است.

وی ادامه داد: در کتاب فاطمه فاطمه است آورده یک هزار و ۷۰۰ سال غربی ها پیرامون حضرت مریم تحقیق و تفحص کردند و حاصل این تحقیق شان این بود که حضرت عیسی فرزند حضرت مریم است و بالاترین توصیف بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فاطمه زهرا س همسر امام علی و فرزند پیامبر و مادر امام حسین و زینب است و در نهایت شریعتی آورده که فاطمه فاطمه است چون فاطمه فاطمه است.

یکی از شاخص های توسعه مشارکت عمومی است

این نماینده مجلس گفت: سالروز تاسیس شوراها در ایران در سال ۱۳۷۲ در مجلس مصوب شد اما به عنوان عضو ناظر شورای عالی آموزش و پرورش شاهدم در جاهایی مثل کرج به عنوان الگوی شوراهای آموزش و پرورش کشور خوب درخشیده اند اما در بسیاری از جاها آنطور که شایسته است در سطوح مختلف استانی و شهرستانی و منطقه ای نتوانسته ایم به خوبی ایفای نقش کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، افزود: در دنیای امروز یکی از شاخص های توسعه مشارکت عمومی است.

وی تاکید کرد: شورای آموزش و پرورش زمانی می تواند موفق باشد که در دستور کارش و برنامه هایش بتواند از جامعه، نخبگان و دست اندرکاران و مدیران از افکارشان و برنامه های جمعی در جهت رفع مشکلات جامعه استفاده کند.

روشنفکر تصریح کرد: سیاست های یک استان در حوزه آموزش و پرورش و پیش بینی ها و خط مشی گذاری ها و مشکلات و محدودیت ها و موانعی که قابل پیش بینی است ما می توانیم در شورای عالی آموزش و پرورش استان و شهرستان و منطقه احصا و بررسی کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در دنیا به این نتیجه رسیده اند که اگر قرار است مشکلات آموزش و پرورش رفع شود قطعا مدرسه، خانه و جامعه هر سه مورد باید دست به دست هم بدهند.

وی افزود: شاخص توسعه در دنیا بیشتر همدلی و همکاری و همراهی، تعاول و همسو بودن است و اگر قرار است یک مدیر در سطوح مختلف به اهداف و رسالتش برسد باید عناصر اساسی شامل مرحله نخست طرح و نقشه داشته باشد، هماهنگی و بسیج منابع مالی و مادی و انسانی را مد نظر قرار دهد.

روشنفکر ادامه داد: زمانی می توانیم اثر بخش باشیم و آموزش و پرورش بدرخشد که علاوه بر اینکه نقشه راه داشته باشیم و همدلی وجود داشته باشد و بتوانیم از بسیج منابع انسانی و مادی برای رسیدن به اهدافی که در برنامه ریزی طراحی شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای رسیدن به رسالت آموزش و پرورش می طلبد که از کمترین امکانات، بیشترین استفاده شود که یکی از ویژگی های مدیریت جهادی هم همین است.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *