ثبت آماری عجیب در تیم پرسپولیس؛ مشکل تاکتیکی یا تاکتیک جدید؟!

در کمال ناباوری، در تیم پرسپولیس علیرضا بیرانوند بیشتر از یورگن لوکادیا صاحب توپ می شود.

حالا دیگر تمام اهالی فوتبال نوع بازی پرسپولیس را می شناسند. اصرار به پاس های عرضی و رو به عقب و بازی بیش از اندازه با علیرضا بیرانوند. موضوعی که باعث می شود نه تنها کمترین خطر روی دروازه رقبا ایجاد شود بلکه بازی عرضی سرخ ها در اکثر مواقع باعث بی حوصلگی تماشاگران نیز می شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ در این میان این نکته نباید فراموش شود که پرسپولیس با همین سیستم و آرایش همچنان صدرنشین لیگ برتر است و این موضوع نشان می دهد از نظر نتیجه گیری و حفظ دروازه اش موفق عمل کرده اما آن چه مورد نقد است نوع نمایشی است که ارائه می دهد، آن هم با توجه به ستاره های پرشماری که در اختیار دارد.

در این میان، آماری که متریکا منتشر کرده به خوبی نشان دهنده نوع و سیستم موردعلاقه یحیی گل محمدی است. مرور دوباره بازی پرسپولیس و ملوان نشان می دهد مهاجم هلندی پرسپولیس در شرایطی گل سه امتیازی بازی انزلی را به ثمر رساند که غیر از آن صحنه دیگر هرگز و تحت هیچ شرایطی در موقعیت گلزنی قرار نگرفت.

موضوع زمانی جالب تر می شود که این گل نیز با بازیسازی خود لوکادیا به ثمر رسید و مرور صحنه گل نشان می دهد شروع کننده همان موقعیت، خود لوکادیا بوده است و شاید اگر از ۱۸ قدم جدا نمی شد و پا به توپ نبود، در انزلی هم گلی نمی زد.

اما آمار جالب و نکته عجیب این است که لوکادیا با ۲۲ لمس توپ کمتر از تمام بازیکنان اصلی پرسپولیس در این بازی توپ را لمس کرده است. آن هم در شرایطی که علیرضا بیرانوند ۴۴ لمس توپ داشته است.

آماری که نشان می دهد پرسپولیس در طول ۹۰ دقیقه تا چه اندازه رو به عقب بازی می کند و به جای دادن پاس های طولی و در عمق برای موقعیت سازی یک مهاجم حرفه ای چون لوکادیا، ترجیح می دهد با پاس رو به عقب و درنهایت بیرانوند بازی را آرام کند.

گفتنی است طبق آمار متریکا، لوکادیا در این بازی صاحب یک موقعیت و یک فرصت شوت شده که همان تک موقعیت و تک شوت تبدیل به تنها گل بازی شده است. جالب نیست؟

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *