تیتر خبرها

جزئیات مهم از زلزله شدید در خوی؛ نیروها به حالت آماده باش درآمدند

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر بامداد امروز در حوالی خوی استان آذربایجان غربی به ثبت رسید که به گفته فرماندار خوی خسارت آن جزئی بوده است.

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۶:۴۶:۵۴ دقیقه بامداد امروز جمعه چهارم فروردین این زمین‌لرزه را ثبت کردند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اکوایران، این زمین لرزه در ۱۹ کیلومتری خوی، ۲۴ کیلومتری سلماس و ۲۹ کیلومتری تازه شهر، آذربایجان غربی به وقوع پیوسته است.

خسارت زلزله شدید خوی جزئی است

در همین راستا، کاظمی، فرماندار خوی با اشاره به این زلزله ۵.۶ ریشتری گفت: «پس از وقوع این زلزله تیم‌های ارزیاب به محل اعزام شدند که ارزیابی های اولیه حاکی از آن است که خسارت‌ها جزیی و در حد فرو ریختن دیوار حیاط و ترک خوردگی دیوارهای قدیمی است.»

وی با بیان اینکه آب و برق برخی روستاها قطع بود که مشکل در حال رفع است، به ایسنا گفت: «در اثر زلزله ریزش کوه اتفاق افتاد که راهداران در حال بازگشایی مسیر هستند. راه و مسیر دسترسی به خوی باز است و سیستم‌های ارتباطی وصل است، نیروها در حال آماده باش هستند و در حال بررسی شرایط هستیم و اطلاعات بیشتر اعلام می شود. »

اعزام ۳ تیم ارزیاب هلال احمر آذربایجان غربی به خوی

همچنین، حمید محبوبی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در این باره گفت: «زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر در ۱۹ کیلومتری خوی، ۲۴ کیلومتری سلماس و ۲۹ کیلومتری تازه شهر آذربایجان غربی در ساعت ۶ و ۴۶ دقیقه و ۵۴ ثانیه امروز چهارم فروردین در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست که در پی این حادثه ۳ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.»

وی به ایسنا گفت: «هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست، به محض دریافت گزارش‌های اولیه ارزیابان، اطلاعات تکمیلی اعلام می شود.»

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *