حالا به بهانه رکوردشکنی دلار احتمالا بازار خودرو با سرعت بیشتری به افزایش قیمت خود ادامه دهد.
قیمت سمند EF7 بنزینی امروز شنبه ۲۱ آبان در بازار آزاد خودرو به ۳۶۵ میلیون تومان رسید و رشد هفت میلیونی آن از سایر داخلیها بیشتر بوده است. از این حیث رتبه دوم را باید به پژو ۲۰۷ دندهای اختصاص بدهیم که در اولین روز هفته ۴۳۶ میلیون تومان معامله میشود و نسبت به معاملات پنجشنبه رشد قیمت شش میلیون تومانی را تجربه میکند.
به گزارش «شایانیوز» به نقل از فرارو؛ قیمت تندر ۹۰ معمولی با افزایش پنج میلیون تومانی به ۵۲۲ میلیون تومان ارتقا پیدا کرده و سمند LX که امروز با قیمت ۳۳۲ میلیون تومان در بازار حاضر شده، افزایش قیمت چهار میلیونی را به ثبت رسانده است. در روزهایی که شاهد افزایش قیمت اغلب مدلهای داخلی هستیم، بین محصولات سایپا امروز پراید هاچبک درحالی ۲۰۹ میلیون تومان ارزش دارد که آخرین روز معاملاتی هفته قبل سه میلیون کمتر دست به دست میشد. قیمت ساینا دندهای امروز به همین اندازه افزایش پیدا کرده و به ۲۲۳ میلیون تومان رسیده است. مدلهایی مثل تیبا صندوقدار، تیبا ۲، تیبا ۲ پلاس، پراید صندوقدار و پراید وانت نیز با رشد قیمت یک میلیون تومانی معامله میشوند.
قیمت محصولات ایران خودرو
رانا LX ارزانترین خودرو سواری ایرانخودرو در بازار آزاد است. رانا با موتور TU۵ از نظر پیشرانه با خودروهایی مثل پژو ۲۰۶ تیپ پنج، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ رقابت دارد که البته سال ۹۹ از خط تولید خارج شد و بهجای آن شاهد عرضه رانا پلاس هستیم. بعد از رانا LX، پژو ۴۰۵ ارزانترین محصول داخلی ایران خودرو به حساب میآید و ارزش آن در بازار آزاد کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان است.
در سوی مقابل گرانترین خودرو داخلی ایران خودور الان تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک است. پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشهای، تارا اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک نیز از این حیث بهترتیب در جایگاههای بعدی قرار میگیرند که خرید آنها بیش از نیممیلیارد تومان آب میخورد. پژو پارس اتوماتیک نیز ارزانترین محصول ایرانخودرو با گیربکس اتوماتیک است. بین مدلهای مونتاژی ایرانخودور پژو ۵۰۸ بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک و پژو ۲۰۰۸ در دسته خودروهای گرانتر از یک میلیارد قرار میگیرد.
قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد
خودرو |
پنجشنبه |
امروز |
سمند LX |
۳۲۸ میلیون تومان |
۳۳۲ میلیون تومان |
سمند EF7 |
۳۵۸ میلیون تومان |
۳۶۵ میلیون تومان |
سمند EF7 دوگانهسوز |
۴۷۰ میلیون تومان |
۴۷۰ میلیون تومان |
سمند سورن ELX |
۳۰۲ میلیون تومان |
۳۰۲ میلیون تومان |
دنا تیپ یک |
۴۱۵ میلیون تومان |
۴۱۷ میلیون تومان |
دنا پلاس دندهای توربو |
۵۱۸ میلیون تومان |
۵۱۸ میلیون تومان |
دناپلاس توربو اتوماتیک |
۵۷۸ میلیون تومان |
۵۷۸ میلیون تومان |
پژو ۴۰۵ |
۲۹۸ میلیون تومان |
۲۹۸ میلیون تومان |
پژو پارس ساده |
۳۴۰ میلیون تومان |
۳۴۰ میلیون تومان |
پژو ۲۰۷ دندهای |
۴۳۰ میلیون تومان |
۴۳۶ میلیون تومان |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما |
۶۳۰ میلیون تومان |
۶۳۰ میلیون تومان |
رانا LX |
۲۶۵ میلیون تومان |
۲۶۵ میلیون تومان |
رانا پلاس |
۳۳۰ میلیون تومان |
۳۳۰ میلیون تومان |
تارا دندهای |
۴۵۵ میلیون تومان |
۴۵۵ میلیون تومان |
تارا اتوماتیک |
۶۰۵ میلیون تومان |
۶۰۵ میلیون تومان |
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ |
۳۲۵ میلیون تومان |
۳۲۹ میلیون تومان |
پژو ۲۰۶ صندوقدار |
۳۴۰ میلیون تومان |
۳۴۰ میلیون تومان |
تندر ۹۰ |
۵۱۷ میلیون تومان |
۵۲۲ میلیون تومان |
تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک |
۶۷۰ میلیون تومان |
۶۷۰ میلیون تومان |
پژو ۲۰۰۸ |
یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان |
یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان |
هایما S5 توربو |
۸۴۰ میلیون تومان |
۸۴۰ میلیون تومان |
هایما S7 توربو |
۹۴۰ میلیون تومان |
۹۴۰ میلیون تومان |
سوزوکی گرندویتارا اتوماتیک |
یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان |
یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان |
پژو ۵۰۸ |
دو میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان |
دو میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان |
قیمت محصولات سایپا
پراید ۱۳۱ یا همان پراید صندوقدار ارزانترین خودرو سایپا در بازار آزاد است و الان کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان معامله میشود. نسخه هاچبک با قیمت بیشتری معامله میشود و الان معادل تیبا ۲، ساینا و کوییک دندهای ارزش دارد. تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو ارزانترین محصول تولیدی سایپا به شمار میرود.
ساینا دندهای بعد از تیبا صندوقدار، ارزانترین خودرو در حال تولید توسط سایپا محسوب میشود. ساینا دندهای ذاتا نسخه بهروزرسانیشده تیبا است. تیبا ۲ یا تیبا هاچبک بعد از تیبا صندوقدار و ساینا، ارزانترین خودرو تولید شده سایپا هستند. همه تولیدات داخلی سایپا از جمله تیبا، تیبا۲، ساینا، کوئیک، ساینا s، کوئیک در بخش پیشرانه یکسان هستند. این خودروها به یک پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی و جعبه دنده پنجسرعته مجهز شدهاند.
قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد
خودرو |
پنجشنبه |
امروز |
پراید ۱۱۱ |
۲۰۶ میلیون تومان |
۲۰۹ میلیون تومان |
پراید ۱۳۱ |
۱۹۰ میلیون تومان |
۱۹۱ میلیون تومان |
پراید ۱۵۱ |
۱۷۶ میلیون تومان |
۱۷۷ میلیون تومان |
پراید ۱۵۱ پلاس |
۱۹۳ میلیون تومان |
۱۹۳ میلیون تومان |
تیبا |
۲۰۶ میلیون تومان |
۲۰۷ میلیون تومان |
تیبا ۲ |
۲۱۸ میلیون تومان |
۲۱۹ میلیون تومان |
تیبا ۲ پلاس |
۲۲۲ میلیون تومان |
۲۲۳ میلیون تومان |
ساینا |
۲۲۰ میلیون تومان |
۲۲۳ میلیون تومان |
ساینا S |
۲۲۸ میلیون تومان |
۲۲۸ میلیون تومان |
کوئیک دندهای |
۲۱۸ میلیون تومان |
۲۲۰ میلیون تومان |
کوئیک اتوماتیک پلاس |
۳۰۲ میلیون تومان |
۳۰۲ میلیون تومان |
سیتروئن C3 |
یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان |
یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان |
چانگان CS35 |
۶۶۰ میلیون تومان |
۶۶۰ میلیون تومان |
وانت زامیاد |
۳۵۵ میلیون تومان |
۳۵۵ میلیون تومان |
کیا سراتو ۲۰۰۰ مونتاژی |
یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان |
یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان |
آریو |
۴۹۵ میلیون تومان |
۴۹۵ میلیون تومان |
شاهین |
۳۶۰ میلیون تومان |
۳۶۰ میلیون تومان |
پیشبینی قیمت خودرو در روزهای آینده
امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارتنیوز گفت: در حال حاضر سرمایههای سرگردان مردم به دنبال بازاری برای سرمایهگذاری ایمن میگردند. به همین علت پیشبینی میشود روند افزایشی قیمت خودرو در کشور به صورت هفتگی ادامه یابد.
او افزود: پیش از سقفشکنی دلار که در هفته گذشته اتفاق افتاد، پیشبینی میشد خودرو همگام با تورم تا پایان سال حداقل ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد. اما حالا به بهانه رکوردشکنی دلار احتمالا بازار خودرو با سرعت بیشتری به افزایش قیمت خود ادامه دهد.
این کارشناس صنعت خودرو در رابطه با رکود معاملات توضیح داد: پیشبینی اینکه آیا رکود بازار خودرو از بین میرود یا خیر؟ با توجه به اوضاع اقتصادی وخیم کشور بسیار مشکل است. البته این مشکلات تنها به بازار خودرو محدود نمیشود و به بازارهای دیگر نظیر لوازم خانگی و دیگر صنایع نیز رسیده است.
کاکایی ادامه داد: قیمت خودرو در حال حاضر روند صعودی را در پیش گرفته است. اما سطح معاملات همگام با این تحولات بالا نمیرود. چراکه بدنه اصلی مصرفکنندگان نهایی در بازار خودرو، یعنی مردم دیگر سرمایهای در دست ندارند که اقدام به خرید و فروش خودرو کنند.
او تاکید کرد: درنهایت به نظر میرسد که رونق بهراحتی و در کوتاهمدت به بازار بازنگردد. شهروندان در حال حاضر در وضیعتی قرار گرفتهاند که سرمایه خود را تا جایی که میتوانند پیش خود نگه میدارند. پس این طبیعی است که دیگر اقدام به فروش خودروهایشان نکنند.