خیال راحت یحیی در بازی دربی!

غیبت هر کدام از نفرات سه اخطاره پرسپولیس می تواند ضربه شدیدی به پرسپولیس بزند.

در حالی که در استقلال فقط مهدی قائدی در آستانه محرومیت از دربی است و در صورت دریافت کارت زرد مقابل هوادار، بازی با پرسپولیس را از دست می دهد، وضعیت در پرسپولیس بحرانی تر است و همان طور که تمام رسانه ها به آن پرداخته اند ۱۰ بازیکن این تیم در صورت دریافت کارت زرد در بازی با مس کرمان دربی ۱۰۰ را از دست می دهند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ اما موضوعی که نباید از آن به سادگی گذشت دست پر یحیی برای انتخاب ترکیبی مناسب در کرمان است. بسیاری از کارشناسان فوتبال و اهالی فن معتقدند سرمربی سرخ ها باید بازیکنان در خطر خود را در دو گروه قرار داده و آن هایی که برای دربی بی جانشین هستند را در کرمان نیمکت نشین کند.

درون دروازه علیرضا بیرانوند بازیکن بی جانشین پرسپولیس برای دربی است. جای خالی او برای هواداران پرسپولیس در این بازی قابل قبول نیست. از سوی دیگر بیرو در پست دروازه کمتر با چالش دریافت کارت مواجه است و اگر از سوی داور به وقت تلف کنی متهم نشود، بعید است در کرمان کارت زردی بگیرد. هرچند در این بازی با توجه به وضعیت مس کرمان بعید است استفاده از احمد گوهری هم برای پرسپولیس مشکلی ایجاد کند.

در خط دفاعی گولسیانی، علی نعمتی، هنانوف و وحید امیری سه اخطاره هستند. اگرچه نعمتی و پورعلی گنجی می توانند در دربی بازی کنند و غیبت هرکدام با جانشینی دیگری همراه می شود اما غیبت گولسیانی بی شک ضربه سنگینی به پرسپولیس وارد می کند و به همین دلیل باید دید برای بازی با مس کرمان، زوج گولسیانی – پورعلی گنجی راهی میدان می شوند یانه.

وحید امیری نیز تنها دفاع چپ پرسپولیس است و باید برای دربی حفظ شود. از این رو بد نیست برای بازی با مس کرمان، بازیکنی چون علی نعمتی در دفاع چپ به میدان برود که حتی در صورت دریافت کارت زرد، در مرکز خط دفاعی گولسیانی و پورعلی گنجی و حتی هنانوف می توانند جای او را پر کنند.

در خط میانی و در پست هافبک دفاعی وضعیت به شدت نگران کننده است چرا که کامیابی نیا مصدوم است و سرلک و اسدبیگی هر دو در آستانه از دست دادن دربی هستند و باید دید برای بازی با مس کرمان، یحیی چه ترفندی برای ایمن نگه داشتن این نفرات برای بازی با استقلال خواهد داشت.

کمی جلوتر از هافبک دفاعی مهدی ترابی و سروش رفیعی حضور دارند که غیبت هر کدام از آن ها در دربی می تواند تاوان سختی برای پرسپولیس داشته باشد. هرچند خیلی ها معتقدند در دربی یحیی گل محمدی باز هم به همان تنظیمات قبلی بازگشته و با توجه به روحیه محافظه کارانه اش با نیمکت نشین کردن سروش، با دو هافبک دفاعی راهی میدان می شود اما شماره ۷ سرخ ها آن قدر در دو بازی اخیر خوب بوده و باعث تحول بازی سرخ پوشان شده که کمتر تفکر حرفه ای به نیمکت نشین کردن او برای دربی می اندیشد. از این رو بهترین راهکار برای حفظ ترابی و رفیعی، نیمکت نشین کردن آن ها در کرمان و بازی دادن به نفراتی چون امید عالیشاه در پست وینگر و بازی دادن به سیامک نعمتی به جای سروش رفیعی است تا نعمتی پس از مدتها در پست تخصصی اش به میدان برود.

محمد عمری نیز دیگر بازیکن سه اخطاره پرسپولیس است که بهترین راه برای کادرفنی نگه داشتن او در تهران است چرا که با این ترفند او هم از دریافت کارت چهارم مصون می ماند و هم فرصت بیشتری برای استراحت دادن به پای مصدوم خود خواهد داشت.

به هر روی پرسپولیس آن قدر بازیکن دارد و دست یحیی آن قدر پُر هست که در کرمان بتواند با نمیکت نشین کردن بسیاری از این نفرات، باز هم سه امتیاز کامل را گرفته و بدون تلفات مقابل استقلال صف آرایی کند.

تعداد کارت های زرد بازیکنان پرسپولیس تا پایان هفته بیست و پنجم  

سروش رفیعی: ۶ کارت زرد

علیرضا بیرانوند: ۳ کارت زرد

میلاد سرلک: ۳ کارت زرد  

گیورگی ولسیانی: ۳ کارت زرد  

محمد عمری: ۳ کارت زرد  

علی نعمتی: ۳ کارت زرد  

مهدی ترابی: ۳ کارت زرد 

وحدت هنانوف: ۳ کارت زرد 

وحید امیری: ۳ کارت زرد  

سینا اسدبیگی: ۳ کارت زرد 

مرتضی پورعلی گنجی: ۲ کارت زرد 

لیاندرو پریرا: ۲ کارت زرد   

کمال کامیابی نیا: ۲ کارت زرد  

سعید صادقی: ۱ کارت زرد 

امید عالیشاه: ۱ کارت زرد  

مهدی عبدی: ۱ کارت زرد  

دانیال اسماعیلی‌فر: ۱ کارت زرد

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *