ساپینتو به دنبال رکورد شکنی!

1657037217 493 ساپینتو

جمعه ۲۱ مرداد، فصل جدید لیگ برتر آغاز خواهد شد و در مهم‌ترین بازی، استقلال در آزادی مقابل سپاهان قرار می گیرد.

نکته ویژه این دیدار که بر حساسیت همیشگی تقابل استقلال – سپاهان افزوده، حضور سرمربیان پرتغالی روی نیمکت استقلال و سپاهان است که باعث شده تا هر دو سرمربی تازه‌وارد به فوتبال ایران، با انگیزه رسیدن به پیروزی پا به میدان مسابقه بگذارند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال۳۶۰؛ ریکاردو سا پینتو در شرایطی مقابل همتای پرتغالی خود، ژوزه مورایس قرار می‌گیرد که عنوان چهارمین سرمربی خارجی استقلال در تاریخ لیگ برتر را یدک می‌کشد. رولاند کُخ در دوره دوم لیگ برتر، اولین سرمربی خارجی آبی‌ها بود. سرمربی‌ای که روزهای خوبی را در جمع آبی‌پوشان نگذراند اما توانست در اولین گام، مقابل پاس تهران که یکی از مدعیان فوتبال ایران در آن مقطع به شمار می‌رفت، به برتری ۳ بر ۱ دست پیدا کند.

وینفرد شفر دومین سکاندار خارجی استقلال در لیگ برتر بود. او که در اواسط لیگ هفدهم جانشین علیرضا منصوریان شد، در اولین حضورش روی نیمکت استقلال در لیگ هجدهم، تساوی بدون گل مقابل پیکان را تجربه کرد و نتوانست به رکورد همتای آلمانی خود حمله کند. آندره‌آ استراماچونی هم که به عنوان سرمربی در لیگ نوزدهم روی نیمکت استقلال حضور داشت، ناکام در رسیدن به رکورد کُخ بود، چرا که شاگردان استراماچونی برابر ماشین‌سازی در تبریز متحمل شکست ۱ بر ۰ شدند.

یک تیر و چندان نشان برای سکان‌دار جدید آبی‌ها

ریکاردو سا پینتو با کسب پیروزی مقابل سپاهان این فرصت را دارد تا به دومین سرمربی خارجی تاریخ استقلال تبدیل شود که اولین هفته مسابقات لیگ برتر را با کسب ۳ امتیاز به پایان می‌برد. سا پینتو برای رسیدن به این مهم باید از سد همتای پرتغالی خود و تیم قدرتمند سپاهان بگذرد.

سرمربی پرتغالی استقلال امیدوار است بتواند با پیاده‌سازی دستورات تاکتیکی خود در میدان مسابقه بتواند شروعی رویایی را در استقلال تجربه کند و هم حافظ رکورد فرهاد مجیدی در فصل گذشته باشد و به شکست‌ناپذیری آبی‌ها ادامه بدهد و هم اینکه اولین حضورش روی نیمکت آبی‌پوشان را با کسب پیروزی خانگی جشن بگیرد.

فرصت طلایی برای سرمربی پرتغالی

سه سرمربی خارجی پیشین استقلال در ادوار لیگ برتر، هیچکدام نتوانستند فصلی را که آغاز می‌کنند، به پایان ببرند. رولاند کُخ در دومین دوره لیگ برتر تا هفته هجدهم سکان‌دار آبی‌ها بود و سپس از سمتش برکنار شد تا نتواند یک فصل کامل را در جمع آبی‌پوشان پایتخت تجربه کند.

وینفرد شفر تجربه‌ای مشابه کُخ داشت. او بعد از سپری کردن نیم‌فصل دوم لیگ هفدهم در جمع استقلالی‌ها به عنوان جانشین علیرضا منصوریان، لیگ هجدهم را با استقلال آغاز کرد اما بعد از اتمام دیدارهای هفته بیست‌وهفتم و شکست مقابل پدیده و از دست رفتن شانس قهرمانی، از سمتش برکنار و جای خود را به فرهاد مجیدی داد تا او هم نتواند یک فصل کامل را در استقلال بگذراند.

آندره‌آ استراماچونی هم به مانند دو سرمربی خارجی دیگر استقلال، فصل کاملی را در جمع آبی‌پوشان حضور نداشت و تنها ۱۳ هفته نخست لیگ نوزدهم روی نیمکت آبی‌ها بود و سپس به دلیل مشکلات مالی باشگاه، تصمیم به قطع همکاری گرفت و حالا با توجه به سبقه این سرمربیان، ریکاردو سا پینتو در صورت حضور تا پایان لیگ بیست‌ودوم به عنوان اولین سرمربی خارجی تاریخ باشگاه استقلال در لیگ برتر تبدیل خواهد شد که یک فصل کامل حضور روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت را تجربه کرده است.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1714993451 2020842

وام سیم کارت چقدر است؟

در این پست وام سیم کارت چقدر است؟ را در اختیارتان قرار داده ایم. با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *