شرایط پرسپولیس نسبت به دربی رفت کاملا تغییر کرده است!

شرایط پرسپولیس در خط حمله نسبت به دیدار رفت برابر استقلال کاملا متفاوت است.

پس از مساوی پرسپولیس و استقلال در بازی رفت لیگ ۲۲، بسیاری از تحلیل گران فوتبال پرسپولیس را به واسطه جدایی بد موقع یورگن لوکادیا در شرایط پایین تری قرار داده و معتقد بودند جدایی بهترین گلزن پرسپولیس از یک سو، از نظر روحی ضربه شدیدی به مجموعه این تیم زده و از سوی دیگر اندیشه های تاکتیکی و برنامه های یحیی گل محمدی را به هم ریخته است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از طرفداری؛ در آن شرایط سرمربی سرخ ها تیمش را بدون مهاجم راهی میدان کرد. در آن بازی نه خبری از عبدی و پاکدل بود و نه هنوز عیسی آل کثیر و پریرا جذب شده بودند. این گونه بود که امید عالیشاه به عنوان تک مهاجم سایه به میدان رفت و کنار او سعید صادقی و وحید امیری که تا قبل از آن بازی در دفاع چپ بازی می کرد، راهی میدان شدند. سه بازیکنی که هیچکدام مهاجم تخصصی نبودند تا در این شرایط به گونه ای یحیی، ساپینتو را غافلگیر کرده باشد.

اما در دربی برگشت شرایط کاملا متفاوت است. حضور ۴ مهاجم تخصصی و بازیکنی چون محمد عمری حالا یک دردسر شیرین را برای یحیی گل محمدی به وجود آورده است. مهدی عبدی در اوج قرار دارد و عیسی آل کثیر و پریرا در بازی با مس رفسنجان نشان دادند چقدر تشنه بازی و گلزنی هستند. به این ها دیاباته را هم اضافه کنید که برای رویارویی با تیم سابق و گلزنی به آبی پوشان بی قراری می کند و البته محمد عمری که در هفته های اخیر یحیی او را لای پر قو نگه داشت تا مهیای بازی بزرگ شود.

از این رو باید دید با وجود این همه مهاجم آماده و سرحال سرمربی پرسپولیس چه تدبیری برای این بازی خواهد اندیشید. آن هم در شرایطی که باید در این بازی به پیروزی برسد و حتی تساوی در این بازی نیز به معنای پایان رویاهای قهرمانی خواهد بود.

اما در این میان نگاه و تفکر مربیان دو تیم کاملا متفاوت است و برای درک بهتر این تفاوت کافی است پس از هفته ها ۱۵ دقیقه پایانی بازی رفت را یک بار دیگر مرور کنیم. همان دقایقی که استقلال با گل ارسلان مطهری از حریف سنتی خود با نتیجه ۲ بر ۱ پیش بود، همه تصور می کردند استقلال مدافعان خود را وارد زمین کرده تا با حفظ نتیجه، سه امتیاز شیرین بازی را مال خود کند اما ساپینتو تمام مهاجمان خود را وارد زمین کرد و پیش از ۱۵ دقیقه پایانی تعویض‌هایش به پایان رسید. در شرایطی که اگر نتیجه برعکس بود قطعا یحیی گل محمدی برای حفظ نتیجه دو بر یک تعویض های دیگری را انجام می داد.

به هر روی باید منتظر بود و دید با توجه به این که پرسپولیس و یحیی گل محمدی از بازی دربی فقط برد و پیروزی می خواهند، با ترکیبی هجومی راهی میدان شده و ریسک خواهند کرد یا قرار است اتفاقات دیگری در زمین رخ دهد.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *