طراحی داخلی به سبک اسکاندیناوی که کمتر شناخته شده؛ یه نمور حال و هوای اروپایی داره هااا

اگر دوست داری که چیدمان خونَت خاص و منحصر به فرد باشه باید بیخیال سبک های معمول بشی و در عوض یه سبک ویژه مثل اسکاندیناوی رو انتخاب کنی.

شایانیوز- این روز ها مردم بیشتر برای چیدمان خانه خود به دنبال سبک هایی از طراحی داخلی می روند که به آن ها آشنایی کامل دارند مانند سبک نئوکلاسیک یا سبک مدرن اما با این حال همچنان عده ای هستند که به دنبال روحیه و هویتی خاص تر می گردند در واقع این افراد نمی توانند به وسیله این قبیل از سبک ها روحیات خودشان را بروز دهند. یکی از سبک های محبوب اما کمتر شناخته شده در کشور ما سبک اسکاندیناوی است که ظاهری بسیار مرتب، جذاب، تسکین دهنده و در عین حال هیجان بر انگیز دارد.

سبک اسکاندیناوی از کجا شروع شد؟

حدودا از اوایل قرن بیستم طراحی به سبک اسکاندیناوی به عنوان یک جنبش آغاز شد و این سبک تلفیقی از سبک های قدیمی و جدید کشور های دانمارک، سوئد، ایسلند، فنلاند و نروژ می باشد. اگر قرار باشد تعریفی ساده برای این سبک از طراح داخلی ارائه دهیم باید بگوییم که سبک اسکاندیناوی علاوه بر این که بر اصول مینیمالیسم پایبند است و به سادگی و در عین حال کاربردی بودن و مقرون به صرف بودن چیدمان اهمیت میدهد سعی می کند تا به روش های ساده، تاثیرگذار باشد و زندگی روزمره را برای شما دلنشین و فضای خانه را به محلی دنج تبدیل کند آن هم به وسیله افزودن طراحی های جزئی اما خاص در خانه.

طراحی داخلی به سبک اسکاندیناوی

طراحی داخلی به سبک اسکاندیناوی دنج و دوستانه

واژه Hygge یک واژه دانمارکی است که معمولا به زمانی گفته می شود که در یک محیط دنج به همراه دوستان نزدیک و افراد خانواده اوقات خوش و صمیمانه ای را میگذرانید و این دقیقا همان چیزی است که باعث می شود یک خانه اسکاندیناوی حسابی از دیگر خانه ها متمایز شود چراکه ایجاد محیطی گرم، رضایت بخش و روح افزا از مولفه های اصلی آن می باشد.

داخل فضاهایی که طراحی آن ها به این سبک می باشد اصولا فقط به میزان مورد نیاز از مبلمان و لوازم دکوری استفاده می شود، نه بیشتر و نه کمتر. رنگ ها نیز معمولا خنثی و ملایم هستند مانند سفید، خاکستری، آبی و بژ. استفاده از رنگ هایی که در طبیعت وجود دارند به علاوه منسوجات و اقلام دست ساز حس زندگی و طبعی بودن را در خانه القا می کنند. در این سبک از چیدمان چوب و چرم جایگاه قابل توجهی دارند.

ویژگی های اصلی طراحی به سبک اسکاندیناوی چیست؟

برای این که بتوانید چیدمانی به سبک اسکاندیناوی داشته باشید بهتری است که به اصلی ترین المان های آن پایبند باشید، المان هایی که می توانند به زیبایی هر چه تمام تر خانه شما را به مکانی دنج و آرامش بخش و ویژه تبدیل کنند.

طراحی داخلی به سبک اسکاندیناوی

دیوار ها را خالی نگه دارید

به خاطر داشته باشید که در این سبک از چیدمان نباید تابلو ها و لوازم دکوری متعدد بر روی دیوار ها نصب کنید در واقع بهتر است که یک اثر هنری مونوکروماتیک را که به شما حس خوب می دهد انتخاب کنید و بر روی یکی از دیوار های بزرگ نصب نمایید.

به مینیمالیسم پایبند باشید

به گزارش شایانیوز، فراموش نکنید که طراحی اسکاندیناوی نیز درست مانند طراحی مینیمال بر فضاهای روشن و باز تاکید دارد پس عناصر بصری مانند خطوط صاف و منظم و فضاهای سفید و روشن می تواند عامل بسیار مهمی باشد.

طراحی داخلی به سبک اسکاندیناوی

از وسایل کاربردی و دست ساز استفاده کنید

استفاده از لوازم دست ساز با کیفیت می توانند هم بسیار کاربردی باشند و هم این که زیبایی خانه شما را افزایش دهنده به عبارت دیگر محصولاتی چند منظوره هستند. لوازم پشمی یا موهری نیز می توانند حس و حال آب و هوای سرد اسکاندیناوی را برای شما تداعی کنند.

پالت رنگی خنثی و طبیعی را در نظر داشته باشید

همان طور که قبل تر هم اشاره کردیم پالت رنگی مناسب این سبک خنثی و طبیعی است. برای درک بهتر این موضوع بیرون از خانه بروید و به آسمان، سنگ ها . طبیعت نگاه کنید چه می بینید؟ رنگ چوب، رنگ آبی مایل به خاکستری، رنگ سبز گیاهان و …. همه این رنگ ها را می توانید با فراغ بال وارد خانه خود کنید و اگر احساس می کنید به کمی نشاط بیشتر احتیاج دارید از یک یا دو رنگ اکسانت در گوشه و کنار خانه استفاده نمایید. حتا می توانید با ایجاد کنتراست رنگی به فضا عمق و جذابیت بصری بیشتری ببخشید.

طراحی داخلی به سبک اسکاندیناویطراحی داخلی به سبک اسکاندیناوی

آیا شما این سبک زیبا را برای طراحی و چیدمان خانه خود می پسندید؟ نظرات و پیشنهاداتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2017096

آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد

در این پست آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *