تیتر خبرها

طرز تهیه پارمزان مرغ؛ سُفرَت رو با این غذا های جذاب دلبر کن + نحوه درست کردن سس مارینا

برای درست کردن یه غذای خاص و ویژه باید دنبال یک دستور پخت خاص و ویژه هم باشی. یکی از بهترین دستور پخت ها به پارمزان مرغ بر می گرده.

شایانیوز- خیلی از افراد هستند که برای جذاب تر کردن میز غذاشون از انواع ساید دیش ها و پیش غذاهای متنوع و رنگارنگ استفاده می کنند اما برای غذای اصلیشون یه یکی دو تا غذای سنتی و همیشگی بسنده می کنند مثل زرشک پلو با مرغ، فسنجان یا خیلی غذاهای دیگه از این قبیل، غذاهایی که حقیقتا خوشمزه و دوست داشتنی اند اما مثل هر خوراکی دیگه ای می تونند تکراری بشند برای همین هم اگه دنبال این هستید که از مهمون هات پذیرایی خاص به عمل بیارید و غذاهای متنوع براشون درست کنید باید چندتایی هم غذای فرنگی و چرب و چیلی بلد باشید دیگه.

یکی از غذاهای جذابی که می تونید برید سراغش پارمزان مرغ است که هم به ذائقه ی ما ایرانی ها خوش میاد و هم درست کردنش اصلا زمان بر نیست و صفر تا صدش تو کمتر از یک ساعت تموم میشه، برای همین هم مخصوصا وقت هایی که مهمان دارید و سرتون هم خیلی شلوغه بلد بودن دستور پخت این غذا می تونه خیلی به کارتون بیاد.

طرز تهیه پارمزان مرغ

طرز تهیه پارمزان مرغ

مواد لازم برای ۶ نفر:

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

سیر: ۲ حبه ریز و له شده

فلفل قرمز: ۱ چهارم قاشق چایخوری

سینه مرغ: ۶ سینه مرغ بدون پوست و بدون استخوان

سس مارینا: ۲ فنجان

ریحان تازه: ۱ چهارم فنجان تازه

پنیر موزارلا: ۱ بسته (حتما پنیر را خرد کنید)

پنیر پارمزان: نصف فنجان (حتما پنیر رنده شده باشد)

کروتون سیر: ۱ بسته (برای راحت تر شدن کارتون بهتره این نون های جذاب رو از بیرون به صورت آماده تهیه کیند اما اگر دوست داشته باشید خودتان هم می تونید اون ها رو آماده کنید که البته کمی زمان بر است)

طرز تهیه پارمزان مرغ

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در قدم اول برای این که فر شما آماده باشه قبل از هر کاری فر رو روشن کنید و دمای اون رو، روی ۳۵۰ درجه سانتی گراد قرار بدید تا خوب گرم بشه. در مرحله بعد کف یک ظرف مناسب فر رو با روغن زیتون بپوشونید و سپس سیر و فلفل قرمز به اون اضافه کنید.

در مرحله بعد سینه های مرغ رو در ته ظرف بچینید و سپس سس مارینا رو روی مرغ ها بریزید. ریحان و نیمی از پنیر پارمزان و موزارلا را نیز هم به روی مرغ ها بریزید و سپس نوبت میرسه به کروتون های سیر که به باقی مواد اضافه کنید؛ نهایتا باقی مانده پنیر موزارلا و پارمزان رو هم به روی کروتون ها بریزید.

در این مرحله ظرف رو داخل فر از قبل گرم شده قرار میدیم تا زمانی که کروتون ها قهوه ای رنگ بشند و مرغ ها هم خوب بپزند که تقریبا ۳۵ دقیقه تا یک ساعت زمان میبره، البته این زمان به ضخامت تکه مرغ های شما بر می گرده. برای این که از مغز پخت شدن سینه مرغ ها مطمئن بشید می تونید یک دما سنج رو در ضخیم ترین قسمت یکی از سینه ها فرو کنید، باید حداقل دمای ۷۰ درجه را به شما نشان دهد.

طرز تهیه سس مارینا

مواد لازم:

گوجه فرنگی: ۸ عدد

آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری

آویشن: ۱ قاشق غذاخوری

پیاز: ۲ عدد

سیر: ۴ حبه (ریز خرد شود)

جعفری تازه: ۱ قاشق غذاخوری

ریحان تازه: ۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس مارینا

آماده سازی:

در اولین مرحله روغن زیتون، پیاز و سیر رو داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید و تفت بدید. گوجه فرنگی ها رو که از قبل پوست کنده و خرد کرده اید به همراه آبلیمو، نمک و فلفل به باقی مواد اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. اجازه بدید که حدود ۴۰ دقیقه روی حرارت ملایم قل بزنند. بهتره که هر از چند گاهی مواد رو هم بزنید تا سس ته نگیره.

بعد از حدود چهل دقیقه سس، آویشن، ریحان و جعفری رو داخل میکسر بریزید تا مواد کاملا یک دست شوند سپس مجددا سس رو داخل ماهیتابه بر گردونید و اجازه بدید برای حدودا ۱۰ دقیقه بجوشد. سس شما آماده است.

طرز تهیه سس مارینا

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *