عتیقه فروشی های استانبول و رفتن به دنیای قدیم

اگر شما جزو کسانی هستید که عاشق جمع کرن وسایل عتیقه هستید، حتما تور استانبول را تهیه کنید

ترکیه دارای طیف گسترده ای از بازارهای عتیقه پر جنب و جوش و رنگارنگ است، این بازارها در فضای باز به طور کلی به صورت هفتگی تنظیم می شوند و دارای غرفه هایی از عتیقه های بی نظیر و جذاب از آثار هنری، ساعت، جواهرات، لوازم جانبی و حتی لوازم قدیمی هستند.

به بازارهای عتیقه در ترکیه “Antika Pazarı” گفته می شود، اگر شما جزو کسانی هستید که عاشق جمع کرن وسایل عتیقه هستید، حتما تور استانبول را تهیه کنید و برای خرید عتیقه های بی نظیر به شهر زیبا و تاریخی استانبول سفر کنید.

در بازارهای عتیقه فروشی استانبول می توانید انواع و اقسام وسایل مانند لوسترهای تزئینی، ظروف شیشه ای، برنج، سفال، زیور آلات، سازهای موسیقی عتیقه،رادیو، تلویزیون ها قدیمی، ماشین تحریر، ماشین های خیاطی، فرش، ساعت های عتیقه و سکه های نادر را پیدا کنید. همچنین کتاب های نادر، نسخه های خطی و اسناد ، شمشیرها ، نیزه ها و حتی توپ ها را نیز می توانید در برخی از فروشگاه های عتیقه فروشی پیدا کنید.

01

فروشگاه های عتیقه فروشی در استانبول

فروشگاه های عتیقه فروشی در استانبول

در استانبول فروشگاه های متنوعی وجود دارد، که می توانید برای خرید اشیاء عتیقه به آن ها مراجعه کنید.

فروشگاه موزک (Mozk)

فروشگاه Vintage Mozk در جهانگیر استانبول است. در این فروشگاه می توانید دکوراسیون جالبی و مقداری اشیاء عتیقه مختلف را ببینید.

حتی اگر برای چیزی خرید نمی کنید می توانید به آنجا بروید. و از تماشای دکوراسیون چیده شده از اشیاء عتیقه ی بسیار زیبا در این فروشگاه لذت ببرید.

ساه گالری (Sah Galeri)

این فروشگاه عتیقه در استانبول به عتیقه های صنعتی و ساعت های قدیمی خود افتخار می کند. این فضا که متعلق به یک زوج جذاب است، با مبلمان زیبای هنری و مجموعه ای عالی از پوستر و اسباب بازی های عتیقه پر شده است.

اتومبیل های مینیاتوری قدیمی، نقشه ها، پوسترها، صفحات موسیقی، پیپ، لباس ها و موارد دیگر را می توان در اینجا گالری پیدا کرد.

دکوراسیون این گالری در چیدمان اشیاء به سبک قدیمی نیز قابل توجه است. این فروشگاه یکی از جذاب ترین گالری های عتیقه فروشی دراستانبول است.

فروشگاه صوفا کاشف (Kashif Sofa)

عتیقه فروشی ها در استانبول عمدتاً از فرهنگ عثمانی و خاورمیانه است. اما فروشگاه صوفا کاشف یکی از مکان هایی است، که می توانید نقاشی های سبک اروپایی، کتاب های هنری را در آن پیدا کنید.

این فروشگاه عتیقه بیشتر شبیه یک موزه است تا یک فروشگاه عتیقه فروشی، صوفا کاشف دارای بسیاری از اشیاء غربی و شرقی است، البته هیچ یک از اشیاء ارزان نیستند.

اما اگر به دنبال یک شیء عتیقه خاص هستید باید برای قیمت های بالا خود را آماده کنید. این فروشگاه علاوه بر عتیقه های قدیمی اسلامی و عثمانی دارای تعداد زیادی عتیقه اروپایی و مسیحی نیز هست.

روشنایی و لوازم جانبی صنعتی (Onsekiz Vintage)

این فروشگاه پرنعمت به دلیل عتیقه های صنعتی و طرح های خود مشهور است. فروشگاه Onsekiz Vintage یک بهشت عتیقه فروشی در استانبول است. مجسمه ها، نقاشی ها، میزها و موارد دیگر از جمله اشیائی هستند، که می توانید در این فروشگاه ها پیدا کنید.

فروشگاه آثار و اشیاء

شاید جذاب ترین فروشگاه در استانبول فروشگاه آثار و اشیاء باشد، که نمی توانید به راحتی از آن بگذرید. طراحی داخل فروشگاه بسیار شلوغ و با هرج و مرج طراحی شده است.

با این طراحی هرج و مرج که وی برای فروشگاه خود ساخته است ، مشتریان احساس می کنند که در پیچ و خم تاریخ قرار دارند. هیچ کس نمی داند چه چیزی ممکن است در اینجا پیدا کند.

خانه آ لا تورکا (A La Turca House)

در خانه آ لاتورکا می توانید انواع منسوجات عثمانی، مبلمان، سفال، سرامیک ها و انواع اشیاء عتیقه را بیابید. زمانی که وارد این عتیقه فروشی می شوید، شاهد فرهنگ آناتولی و عثمانی هستید و یا حتی اگر می خواهید ببینید خانه های عثمانی چه نوع سبک دارند می توانید از طراحی داخل این فروشگاه دیدن کنید.

فروشگاه کتاب تورکاز

اگر شما جزو کسانی هستید که به دنبال کتاب های قدیمی و نسخه های خطی نایاب هستید، ما به شما فروشگاه کتاب تورکاز را پیشنهاد می کنیم.

در این فروشگاه می توانید انواع نسخه های خطی و قدیمی را به زبان آلمانی، فرانسوی، انگلیسی، ترکی را پیدا کنید. این کتاب فروشی به یکی از مکان های جذاب برای دور هم جمع شدن روشنفکران شهر استانبول است.

در سالن های این کتابخانه بحث و گفت و گوهای زیادی برپا است، و همواره دود سیگار این مکان را پر کرده است.

فروشگاه نوستالژیا آنتیک

این فروشگاه در محله ی بی اوغلو در تقاطع دو خیابان فایک پاشا و کوکورکوما قرار دارد. این فروشگاه شامل لوازم عتیقه دست دوم است.

در این فروشگاه می توانید لوسترهای آویز قدیمی متعلق به قرن نوزدهم، میز و صندلی های چوبی، سماورهای مفرغی و برنجی، استکان و نعلبکی های چینی با طرح عثمانی، لباس های قرن بیستم، لوازم باغبانی را در اینجا بیابید.

بازارهای عتیقه فروشی در استانبول

اگر به دنبال لباس، تزئینات، بدلیجات عتیقه در استانبول هستید می توانید سری به بازارهای عتیقه در استانبول بزنید.

بازار عتیقه بدروم

بازار عتیقه ی بدروم یکشنبه ها برگزار می شود. یک بازار عتیقه کاملاً جدید در بازار در مرکز بدروم است. این بازار هفتگی از ساعت ۹ صبح تا ۸ بعد از ظهر باز است.

بازار عتیقه Bomonti

محبوب ترین بازار عتیقه هفتگی در استانبول در روزهای یکشنبه در بازار عتیقه Bomonti برگزار می شود ، همچنین به عنوان بازار عتیقه Feriköy شناخته می شود.

این بازار دارای صدها غرفه ی عتیقه فروشی از انواع و اقسام وسایل قدیمی است. بهترین عتیقه ها و لوازم  دست دوم را می توانید در این بازار پیدا کنید.

بازار عتیقه Kadıköy

بازار عتیقه ای که در سه شنبه بازار تاریخی کادیکوی ایجاد شده توسط انجمن فروشندگان عتیقه استانبول سازماندهی شده است. این بازار شامل ۸۰۰ غرفه که در آن اشیا و لوازم عتیقه و قدیمی وجود دارد، که می توانید آن ها را با قیمت های مناسب پیدا کنید.

هدف از ایجاد این بازار گردهم آوردن مجموعه داران و تجار است. این بزرگترین بازار عتیقه ترکیه در استانبول است. از آنجایی که از نظر حمل و نقل آسان است، همه می توانند به راحتی به این بازار بروند.

بازار فریکوی استانبول

این بازار عتیقه فروشی یکی از قدیمی ترین و معروف ترین بازارهای عتیقه در استانبول می باشد، که درشیشلی واقع شده است. این بازار حاوی مجموعه های عتیقه Rares است.

بازار فریکوی استانبول که هر شنبه در بازار سرپوشیده وسیع برگزار می شود، در ساعات اولیه یکشنبه، فروشندگان عتیقه فروشی جایگزین دیگر غرفه های می شوند.

فروشندگان غرفه های خود را برای فروش انواع عتیقه جات، عتیقه جات، لوح های وینیل، کتاب های قدیمی، مجلات، پوسترهای فیلم اصلی و گنجینه هایی که در انتظار یافتن هستند برپا می کنند.

۲۰۰ فروشنده در بازار عتیقه جات فریکوی مشغول به کار هستند، و همه داستان های متفاوتی برای گفتن در مورد هر کالایی که می فروشند دارند.

مجموعه‌ ای از سکه ‌های عتیقه، سلاح‌ های ترکی، کتاب‌ ها، جواهرات و لباس‌ های قدیمی برای فروش در این بازار وجود دارد و این بازار برای اثاثیه عتیقه و سایر اقلام خانگی بهترین بازار در شهر محسوب می ‌شود. این بازار تنها ۳۰ دقیقه پیاده تا میدان تقسیم فاصله دارد.

0

نمایی از بازار عتیقه در استانبول

بازار عتیقه فروشی بالت استانبول

بازار عتیقه فروشی بالت یکی از مشهورترین حراج های هفتگی است و مشهورترین منطقه تاریخی در استانبول مرکزی در منطقه طلایی شاخ برگزار می شود.

بازار هورهور

یکی از مشهورترین و بزرگترین بازارهای عتیقه دائمی ، بازار هورهور است که در آکسارای در منطقه فاتح واقع در مرکز شهر تاریخی استانبول واقع شده است.

این بازار در هفت طبقه واقع شده است و شامل ۲۱۴ مغازه است. همه ی وسیال عتیقه ی این فروشگاه که به فروش می رسند به سبک عثمانی قدیمی می باشند. این بازار به عنوان مهمترین بازار اروپا و بالکان طبقه بندی می شود.

برای اطلاع از تور ترکیه می توانید به سایت تریپ مراجعه کنید و تور استانبول ارزان را به صورت آنلاین و با کارت های عضو شتای تهیه کنید. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از علاوه بر نرخ بلیط داخلی، از قیمت پروازهای مختلف خارجی مانند بلیط استانبول و پرواز استانبول به تهران و همچنین تورهای لحظه آخری مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین تور خارجی را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما خارجی چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *