هدف بزرگ شاگردان یحیی قبل از جام جهانی!

پرسپولیس پس از ناکامی در در لیگ ۲۱، با جذب ستاره های مشهور پا به فصل جدید رقابت‌ های لیگ برتر گذاشت.

تیم‌هایی چون استقلال، سپاهان، فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان هم در صف مدعیان قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم ایستاده‌اند و حضور پرشمار مدعیان باعث شده بود تا کار سرخ‌پوشان برای رسیدن به صدر جدول دشوارتر باشد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال۳۶۰؛ شاگردان گل‌محمدی در آغاز راه، ۲ تساوی بدون گل مقابل ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان کسب کردند تا انتقادات علیه کادرفنی آن‌ها آغاز شود اما در ادامه راه، سرخ‌پوشان پایتخت با نتایجی فوق‌العاده کار خود را دنبال کردند و توانستند از ۱۲ امتیاز ممکن در ۴ هفته اخیر، ۱۲ امتیاز به‌دست آورند تا بالاتر از سایر مدعیان به صدر جدول لیگ بیست‌ودوم برسند.

تیمِ «گل‌محمدی» و هنرِ کامبک‌زدن

پرسپولیس در دوره یحیی گل‌محمدی یک چالش مهم داشت و آن‌هم ناکامی در دیدارهایی بود که ابتدا تیم حریف به گل برتری می‌رسید. اما در لیگ بیست‌ودوم گویا این چالش هم برای شاگردان گل‌محمدی حل‌وفصل شده است. آن‌ها در مصاف هفته ششم پیش از تعطیلات فیفادی توانستند عملکردی فوق‌العاده را از خود در مسجدسلیمان نشان بدهند و از شکست مقابل نفت، پیروزی ساختند.

 

یورگن لوکادیا ستاره بی‌چون و چرای پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم است؛ بازیکنی که فعلاً توانسته با ۴ گل زده صدرنشین جدول گلزنان هم باشد و درخشش او در مسجدسلیمان باعث کامبک سرخ‌پوشان پایتخت شد. با توجه به خریدهای پرشمار در بازار تابستانه، کادرفنی پرسپولیس دست بازی برای انتخاب تاکتیک‌های مختلف در جریان مسابقه دارد و همین مسئله به نظر می‌رسد در مسیر رفع چالش‌های سرخ‌پوشان بسیار مثمرثمر بوده است.

تصمیم ویژه «یحیی»؛ فیفادی برای محک زدن جوانان

پرسپولیس بیشترین نماینده را در اردوی اخیر تیم ملی داشت و ۵ نفر از جمع سرخ‌پوشان پایتخت در اردوی تیم ملی بودند که همگی آن‌ها هم از سوی کارلوس کی‌روش برای تیم ملی به میدان رفتند؛ از علیرضا بیرانوند در خط دروازه تا مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد سرلک، وحید امیری و مهدی ترابی. حضور پرشمار بازیکنان پرسپولیس در اردوی تیم ملی باعث شد تا در تعطیلات فیفادی و دیدارهای دوستانه، یحیی گل‌محمدی تصمیم به استفاده از بازیکنان جوان بگیرد.

گل‌محمدی از مدیران باشگاه خواست تا بازی با ۲ تیم مدعی را در تقویم پرسپولیس برای تعطیلات فیفادی قرار دهند که این درخواست اجابت شد و سرخ‌پوشان پایتخت مقابل تیم‌های فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان به میدان رفتند. سرمربی پرسپولیس در هر ۲ مسابقه بیشتر به بازیکنان جوان تیمش میدان داد که در دیدار نخست با برتری یک‌گله فولاد خاتمه یافت و در دیدار دوم مقابل گل‌گهر، گلزنی محمد عمری پدیده جوان سرخ‌پوشان باعث برتری شاگردان یحیی گل‌محمدی شد.

تداوم صدرنشینی

پرسپولیس تا پیش از آغاز جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر باید در ۴ یا نهایتاً ۵ دیدار از مسابقات لیگ برتر به میدان برود. سرخ‌پوشان پایتخت در اولین گام بعد از اتمام تعطیلات فیفادی ماه سپتامبر، فردا (یکشنبه) دهم مهرماه در خانه باید به مصاف تراکتور بروند، تیمی که در هفته‌های اخیر اوج‌گیری خوبی داشته و درصدد آن است تا با کسب پیروزی مقابل پرسپولیس در تهران بتواند به جمع ۴ تیم بالانشین جدول اضافه شود.

سرخ‌پوشان پایتخت بعد از اتمام دیدار با تراکتور، یک دوئل فوق‌حساس دیگر را در پیش‌روی خود می‌بینند و آن‌هم مصاف با سپاهان اصفهان است. ۲ تیم در سالیان گذشته همواره دیدارهای مهم و جذابی را مقابل هم برگزار کرده‌اند و حالا حضور ستارگان پرشمار در ترکیب ۲ تیم باعث شده تا جذابیت تقابل آن‎ها در لیگ بیست‌ودوم دوچندان شود. شاگردان ژوزه مورایس در تیم سپاهان در تلاش هستند تا بعد کسب پیروزی مقابل استقلال، دیگر تیم پرطرفدار پایتخت را هم شکست بدهند.

مس رفسنجان حریف بعدی پرسپولیس در ادامه لیگ بیست‌ودوم خواهد بود. سرخ‌پوشان در هفته نهم باید در مقابل تیمِ سخت‌کوش و پرمهره‌ای قرار گیرند که در فصول گذشته مقابل پرسپولیس نمایش‌های خوبی را از خود به جای گذاشته و برای حضور در صف مدعیان بالانشین جدول به کسب امتیاز مقابل سرخ‌پوشان پایتخت نیاز مبرمی دارد.

ملوان بندرانزلی و مس کرمان، ۲ تیم تازه لیگ برتری شده دیگر رقبای پرسپولیس در هفته‌های دهم و یازدهم هستند. ۲ تیمی که فعلاً در جمع تیم‌های پایین‌جدولی قرار دارند و تداوم این وضعیت می‌تواند آن‌ها را با انگیزه‌ای مضاعف مقابل پرسپولیس به میدان بفرستد، انگیزه فرار زودهنگام از مهلکه سقوط!

سازمان لیگ هنوز تصمیم نهایی‌اش برای برگزاری دربی پایتخت را نگرفته اما اگر این مسابقه حساس پیش از جام‌جهانی نهایی شود، سرخ‌پوشان پایتخت مقابل حریف سنتی‌شان هم باید به میدان بروند تا در فاصله ۶ هفته، ۳ بازی سرنوشت‌ساز را در پیش‌روی خود داشته باشند که کسب پیروزی در این دیدارها می‌تواند حکم صدرنشینی سرخپوشان پیش از جام جهانی را قطعی کند. البته که اماواگر مطرح شده روی کاغذ بوده و باید دید در میدان مسابقه، فرجام تلاش شاگردان یحیی گل‌محمدی چه خواهد بود و آن‌ها با حضور در چه جایگاهی در جدول به استقبال جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌روند.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *