پرسپولیس شکارچی بهترین های لیگ در بازار نقل و انتقالات

502

پرسپولیس با خریدهای بزرگ، فصل آینده بیشترین سهم را از ستاره‌های فصل گذشته لیگ خواهد داشت.

نقل و انتقالات لیگ برتر ایران همچنان روزهای آرامی را دنبال می‌کند. بعد از شروع طوفانی پرسپولیس، به نظر می‌رسید نوبت استقلال و سپاهان باشد که سراغ نام‌های بزرگ بروند. اتفاقی که نیفتاد و خریدهای این دو تیم، در حد انتظار نبوده‌اند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال ۳۶۰؛ مرور سرنوشت ۱۰ بازیکن برترفصل گذشته لیگ در سایت متریکا هم، نشان می‌دهد ستاره‌های فوتبال ایران چندان علاقه‌ای به تغییر مسیرشان برای فصل بعد نداشته‌اند. سعید صادقی، امید نورافکن، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی مهدی‌پور، مهدی ترابی، امیرحسین حسین‌زاده، میلاد سرلک، سیاوش یزدانی، عارف آقاسی و محسن آذرباد به ترتیب فصل پیش رده اول تا دهم بهترین‌های لیگ را به دست آوردند. 

قحطی لژیونر

درخشش در لیگ برتر، همیشه مسیری برای لژیونر شدن ستاره‌های لیگ بوده است. در فصلی که لژیونرهای سابق هم به لیگ برتر برمی‌گردند، هنوز هیچکدام از بهترین‌های لیگ بیستم راهی اروپا نشده‌اند و فقط یک نفر از آن‌ها، شانس اروپایی شدن دارد.

امیرحسین حسین‌زاده، فصل پیش در استقلال عملکردی درخشان داشت و دومین بازیکن تیمش و ششمین بازیکن برتر لیگ بود. قرارداد حسین‌زاده فصل بعد با استقلال تمام می‌شود و او همین حالا می‌تواند با پرداخت ۲۵۰ هزار دلار، به یک باشگاه خارجی برود.

شارلوا، جدی‌ترین مشتری حسین‌زاده است و این بازیکن وضعیت نامشخصی برای فصل بعد دارد. در صورت لژیونر نشدن حسین‌زاده، تمام بازیکنان برتر فصل پیش لیگ، فصل آینده هم در ایران حضور خواهند داشت. امید نورافکن هم یکی از بازیکنانی بود که می‌خواست فوتبالش را خارج از ایران دنبال کند و باشگاه سپاهان، چنین اجازه‌ای به او نداد.

درو کردن پرسپولیس

پرسپولیس این فصل، توانسته سرشناس‌ترین خریدهای لیگ را داشته باشد. خریدهای آن‌ها علاوه بر نام‌های مشهور، فصل پیش بین بهترین‌های لیگ برتر هم قرار داشتند. مهمترین خرید آن‌ها در این زمینه، سعید صادقی بود. بهترین بازیکن لیگ بیستم، فصل بعد پیراهن سرخ را می‌پوشد. دانیال اسماعیلی‌فر، سومین بازیکن برتر لیگ هم فصل بعد جزو بازیکنان پرسپولیس خواهد بود. خریدن دو بازیکن از سه بازیکن برتر فصل پیش، کارنامه خوبی برای مدیران پرسپولیس است. مهدی ترابی در رده پنجم و میلاد سرلک در رده هفتم، نماینده‌های پرسپولیس بین ۱۰ بازیکن برتر لیگ بودند که قرارداد هر دوی آن‌ها در پایان فصل تمام شد و باشگاه توانست قراردادشان را تمدید کند.

سال ثبات

پرسپولیس با خریدهای بزرگ، بازار نقل و انتقالات این فصل را تحت تاثیر قرار داد اما در سایر تیم‌ها، وضعیت آرام‌تر دنبال شد. ستاره‌های لیگ هم اکثرا در تیم‌های‌شان باقی ماندند. سعید صادقی و دانیال اسماعیلی‌فر، تنها نقل و انتقالات بین برترین‌های فصل پیش لیگ بودند. امید نورافکن همچنان با سپاهان قرارداد دارد، استقلال توانست با مهدی مهدی‌پور تمدید کند و سیاوش یزدانی هم به این باشگاه برمی‌گردد.

عارف آقاسی و محسن آذرباد هم در تیم‌های‌شان باقی می‌مانند. حتی در رده‌های پایین‌تر شرایط به همین شکل است و برای دیدن انتقال بزرگ بعدی لیگ، باید تا رده پانزدهم پایین رفت. گیورگی گولسیانی، که او هم توسط پرسپولیس جذب شده است.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1999787

دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۸ هشتم ( قسمت ۸ جنگل آسفالت ) با حجم نیمه رایگان

در این پست دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۸ هشتم ( قسمت ۸ جنگل آسفالت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *