چالشی بزرگ برای ساپینتو؛ ۱-۳-۲-۴ استقلال را قهرمان لیگ می کند؟!

1401032914401991025546324

سیستم مورد علاقه ساپینتو پرتغالی ۴۲۳۱ است و به همین دلیل به بررسی این نکته می پردازیم که آیا استقلال می تواند با این سیستم به موفقیت برسد؟

شایانیوز- ریکاردو ساپینتو با حضور در تمرینات پیش فصل استقلال رسما کارش در این تیم را آغاز کرد. بدون شک ساپینتو کار راحتی در استقلال نخواهد داشت. قبول سرمربیگری تیمی که بدون شکست قهرمان لیگ شده و بیشتر رکورد های تاریخ لیگ را جا به جا کرده بسیار چالش برانگیز است.

سیستم مورد علاقه این سرمربی پرتغالی ۱-۳-۲-۴ هست. سیستمی که اولین بار توسط خوانما لیو اسپانیایی مورد استفاده قرار گرفت. در این مطلب قصد داریم به بررسی این نکته بپردازیم که اگر ساپینتو بخواهد این سیستم را در تیم جدیدش پیاده کند موفق می شود؟ آیا استقلال با بازیکنان فعلی و ستاره هایی که زمزمه حضورشان در این تیم مطرح است می تواند موفق باشد و ابزار لازم را در اختیار دارد یا خیر.

استقلال چند سالی هست که با سیستم ۳ دفاعه بازی می کند و همین مسئله اهمیت زیادی می تواند داشته باشد. آیا بازیکنان می توانند در کوتاه مدت به سیستم ۴۲۳۱ عادت کنند یا خیر.

اهمیت دروازه‌بان

در این سیستم عملکرد سریع دروازه‌بان در دفع توپ های پشت مهاجمان اهمیت زیادی دارد. گلر باید توانایی خوبی در بازی با پا داشته باشد تا بتواند بازی سازی را هم انجام دهد. به صورت کلی در ایران ما دروازه بانی را نداریم که بازی با پا قابل قبولی داشته باشد و به همین دلیل یکی از نقاط ضعف این سیستم در ایران همین است.

تلاش چند برابر مدافعان کناری

بدون شک یکی از پراهمیت ترین پست ها در سیستم ۴۲۳۱ نقش مدافعین کناری است. در این سیستم دوندگی بالا، توانایی بالا در امور دفاعی و هجومی و همچنین توجه به حفظ فاصله مناسب با بازیکنان خط دفاعی و خط حمله اهمیت بسیار زیادی دارد.

استقلال در این پست بازیکنان خوبی در اختیار دارد. صالح حردانی در دفاع راست به خوبی می تواند نقش خود را در این سیستم ایفا کند. با جدایی وریا غفوری از جمع آبی ها، ساپینتو باید به فکر یک مدافع کناری دیگر هم باشد.

در دفاع چپ جعفر سلمانی و جلالی حضور دارند. این دو بازیکن توانایی هجومی خوبی دارند، اما از لحاظ دفاعی ضعف هایی در بازی آن ها دیده می  شود. محمد نادری در صورت حضور در استقلال یکی دیگر از کاندیدهای مناسب برای این پست خواهد بود.

ستون های دفاعی

تمدید با رافائل سیلوا بدون شک بهترین خبر نقل و انتقالاتی استقلال برای هواداران بود. بازیکنی که قطعا باکیفیت ترین مدافع لیگ برتر است. تمدید قرارداد با روزبه چشمی هم در این سیستم از اهمیت بالایی برخوردار است. استقلال در این پست سید محمد حسینی مدافع ۲۷ ساله هوادار را هم به خدمت گرفته است. سیاوش یزدانی، مرادمند و عارف غلامی هم هنوز تکلیفشان مشخص نیست.

در سیستم ۴۲۳۱ مدافعان میانی باید بتوانند در مصاف های تک به تک بهترین عملکرد را از خود نشان دهند. توانایی بازی با پای مناسب هم یکی دیگر از ویژگی های مهم مدافعان میانی در این سیستم به حساب می آید.

Theo Tousios 11 1

مدافعان میانی استقلال باتوجه به عملکرد خوبی که در فصل گذشته از خود نشان دادند، احتمالا بتوانند خواسته های تاکتیکی ساپینتو را برآورده کنند.

مهمترین پست

دو هافبک میانی نقش بسیار مهمی در پیاده سازی سیستم ۴۲۳۱ دارند. معمولا یک هافبک وظایف دفاعی را بر عهده دارد که در جلوی خط دفاعی بازی می کنند و رابطی میان مدافعان و خطوط جلو تر هستند. بازیکنی که به عنوان هافبک دفاعی در این سیستم بازی می کند باید قدرت بدنی مناسب و دوندگی بالایی داشته باشد.

3737376

استقلال در برای این پست زبیر نیک نفس را در اختیار دارد. ستاره ای یکی از بهترین های فصل پیش لیگ برتر بود. بازیکنی جنگنده که بی خیال توپ نمی شود. روزبه چشمی هم در این پست می تواند به خوبی به استقلال کمک کند. در پست هافبک دفاعی گزینه های دیگری وجود دارند. سعید مهری که پیش بینی می شد از جمع آبی ها جدا شود و امید حامدی فر ۲۲ ساله که عملکرد خوبی در نفت آبادان از خودش نشان داد.

دیگر هافبک میانی در سیستم ۴۲۳۱، بازیکنی است که توانایی کنترل توپ بسیار خوبی باید داشته باشد. این هافبک می بایست با دید مناسب و آگاهی محیطی بالا در میانه میدان بازی سازی را به درستی انجام دهد. در استقلال مهدی پور بدون شک بهترین انتخاب است. این بازیکن در فصل گذشته جزو سه بازیکن برتر آبی پوشان بود.

image

آرش رضاوند هم می تواند در این پست بازی کند و باید دید ساپینتو اصلا این بازیکن را می خواهد یا خیر.

هافبک های هجومی

در سیستم ۴۲۳۱ و در جلوی دو هافبک میانی، ستاره هایی باید بازی کنند که توانایی دریبلینگ، قدرت شوت زنی مناسب و سرعت بالایی در دوندگی داشته باشند. در سمت راست استقلال کوین یامگا خیال ساپینتو را راحت کرده. بهترین بازیکن استقلال در لیگ بیست و یکم. بازیکنی که قدرت بدنی مناسب، سرعت بالا و توانایی حمل توپ بسیار مناسبی دارد. رضا میرزایی هم با توجه به پتانسیلی که دارد، قطعا می تواند مهره تاثیر گذاری باشد.

Theo Tousios 41

برای پست بازیکنی که پشت مهاجم بازی می کند استقلال چند مهره در اختیار دارد. امین قاسمی نژاد، آمانوف، حسین زواری و حتی آرش رضاوند. بعضی از مربیان در این پست از مهاجمی هم که قدرت کنترل توپ خوبی دارد و در بازی هوایی هم توانایی بالایی دارد استفاده می کنند.

در سمت چپ فعلا امیرحسین حسین زاده اولین انتخاب ریکاردو است. پدیده لیگ گذشته و جزو سه بازیکن برتر استقلال. این بازیکن از شارلوا بلژیک پیشنهاد دارد و در صورت جدایی، آبی ها به سراغ جذب محمد محبی خواهند رفت. آمانوف هم می تواند در سمت چپ بازی کند. رضا میرزایی هم توانایی بازی در هم دو سمت را دارد.

erthjdthdrf

تمام کننده حرفه ای

استقلال برای پست مهاجم نوک چندین گزینه در اختیار دارد. سجاد شهباززاده، آرمان رمضانی، ارسلان مطهری، پیمان بابایی. خبرهایی هم رسیده مبنی بر حضور احتمالی کاوه رضایی. نکته امیدوار کننده برای ساپینتو این است که کاوه رضایی، شهباززاده و همچنین بابایی، توانایی بازی به عنوان وینگر را هم دارند و دست او برای اجرای تاکتیک های مختلف کاملا باز است.

Theo Tousios 51

در این سیستم مهاجم نوک باید دوندگی بالایی برای انجام پرس از جلو، قدرت بدنی بالا برای درگیری فیزیکی با مدافعان حریف و همچنین توانایی سرزنی خوبی داشته باشد.  به نظر می رسد با جذب کاوه رضایی، او اولین انتخاب ساپینتو باشد.

در پایان نکته مهم این است که بازیکنان استقلال به سیستم دفاع سه نفره عادت کرده اند و در فصول گذشته بارها با تفکرات مربیانی که تاکتیک آن ها بر پایه دفاع سه نفره بوده تمرین کرده اند.

کار ساپینتو اینجاست که سخت می شود و باید دید او می تواند استقلال را برای دومین بار قهرمان لیگ کند یا خیر.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1980900

دانلود سریال افعی تهران قسمت ۱۰ دهم ( دانلود قسمت ۱۰ افعی تهران ) حجم رایگان

در این پست دانلود سریال افعی تهران قسمت ۱۰ دهم ( دانلود قسمت ۱۰ افعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *