چرا مصاحبه کریستین امانپور با رئیسی لغو شد؟ + بیوگرافی

کریستین امان‌پور، گزارشگر سرشناس شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، صبح روز پنجشنبه در رشته توییتی نوشت مصاحبه او با ابراهیم رئیسی لغو شده است.

کریستین امان‌پور، گزارشگر سرشناس شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، صبح روز پنجشنبه در رشته توییتی نوشت مصاحبه او با ابراهیم رئیسی به دلیل خودداری‌اش از داشتن روسری لغو شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرارو، براساس ادعای امانپور، بعد از ۸ ساعت چینش دکور و نور، خبری از رئیس جمهور ایران نمی‌شود. بعد از ۴۰ دقیقه از زمانی که مصاحبه باید شروع می‌شد، نماینده‌ای از سوی رئیسی وارد می‌شود و می‌گوید که به دلیل اینکه در ماه‌های حرام محرم و صفر هستیم باید روسری سر کنید.

امان‌پور هم می‌گوید اینجا نیویورک است و قانونی برای سر کردن روسری وجود ندارد. امان‌پور به نماینده رئیسی می‌گوید که هیچ‌کدام از روسای جمهور قبلی هم در مصاحبه‌های خارج از کشور از او درخواست سرکردن حجاب نکرده‌اند.

علی نادری مدیرعامل خبرگزاری ایرنا که در نیویورک به سر می برد در توئیتی نوشت:‌ «خانم امانپور از شبکه cnn قصد مصاحبه با رئیس‌جمهور را داشت اما به علت نپذیرفتن پروتکل که تعیین آن منطقاً حق میزبان است، موفق به انجام این کار نشد.»

بیوگرافی کریستین امانپور

به نقل از فتوکده، کریستین امانپور متولد ۱۲ ژانویه ۱۹۵۸ در لندن، خبرنگار است فارغ التحصیل رشته روزنامه نگاری از دانشگاه رودآیلند آمریکاست به خبرنگاران جنگی جهان مشهور است و بالاترین دستمزد در میان خبرنگاران جهان را دارد.

کریستین در لندن بدنیا آمد اما در ایران بزرگ شد. پدرش معروف به کاپیتان محمد امانپور متولد سروستان فارس مدتی در نیروی دریایی و سپس در شرکت هواپیمانی هما مشغول به کار شد. مادرش نیز انگلیسی تبار بود که بعد از ازدواج به ایران آمد

زندگی در ایران تا مهاجرت

کریستین در ایران بزرگ شد اما در ۱۱ سالگی به تصمیم خانواده به مدارس شبانه روزی صلیب مقدس در باکینگهام شاپر انگلستان ویژه کاتولیک ها فرستاده شد. او تحت تاثیر مادرش انگلیسی اش مسیحت را انتخاب کرد. کریستین بعد از تحصیلات به ایران بازگشت و بعد از انقلاب نیز در ایران بودند اما در سال ۱۳۵۹ با شروع جنگ ایران و عراق به لندن مهاجرت کردند و کریستین برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت

بعد از تحصیلات در شبکه WJAR رودآیلند زیر مجموعه NBC کار کرد اما بعدها بخاطر لهجه و مدل موهایش در شرکت های خبری معروف نتوانست کاری بگیرد.  بعد از مدت ها تلاش بالاخره در شبکه تازه تاسیس CNN بعنوان دستیار در سرویس بین الملل استخدام شد و شروع به فعالیت کرد

شهرت

امانپبور سال ۱۹۸۶ بعنوان خبرنگار CNN در آخرین سالهای جنگ سرد به شرق اروپا فرستاده شد، اما شهرت او با خبرهای جنگ عراق و کویت و تهاجم آمریکا در سال ۱۹۹۰ شروع شد. او در جنگ بوسنی نیز گزارش های بی نظیری تهیه می کرد.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *